راهنمای انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی

 راهنمای انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی

امروزه دیگر نیازی به بیان لزوم استفاده از دستگاه حضور و غیاب و نیز تاثیر و مزایای آن در عملکرد کسب و کارها وجود ندارد و طیف وسیعی از دستگاه حضور و غیاب ایرانی و خارجی در بازار موجود می­باشد که انتخاب را برای مشتریان آسان­تر نموده است. به دلیل افزایش کیفیت دستگاه­های تولید داخل توسط برخی از شرکت­های معتبر فعال در این حوزه مانند شرکت طرح و پردازش غدیر، مشتریان بسیاری مایل به استفاده از دستگاه­ های حضور و غیاب ایرانی هستند و برای انتخاب دستگاه حضور و غیاب مناسب کسب و کار خود با چالش­هایی مواجه شده­اند. این مقاله سعی دارد تا شاخصه­های انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی را به زبان ساده بیان نماید.

همه دستگاه های حضور و غیاب در برخی ویژگی­ها مشترک و در برخی دیگر تفاوت دارند. انتخاب درست یک دستگاه حضور و غیاب کارامد و مناسب می­تواند تا چندین سال، دغدغه­های یک سازمان را در خصوص امور اداری و مالی از قبیل محاسبه حقوق و دستمزد، ثبت مرخصی، ماموریت و … را مرتفع سازد. این ویژگی­ها در ادامه بررسی شده و نکاتی که می­بایست در هنگام خرید یک دستگاه حضور و غیاب به آن توجه نمایید را بیان کرده است.

ویژگی­های سخت افزاری  دستگاه حضور و غیاب

  • احراز هویت بایومتریک:

در راستای جلوگیری از جعل هویت توسط افراد، می­بایست از احراز هویت بایومتریک استفاده نمود. احراز هویت بایومتریک به روش­هایی گفته می­شود که از اندازه­گیری برخی ویژگی­های منحصر به فرد موجود در هر انسان استفاده می­شود. دستگاه­های حضور و غیاب با سنسور اثر انگشت به دلیل قیمت مناسبی که دارند بیشتر مورد اقبال مشتریان قرار گرفته و نیازمندی های اکثر کسب و کارها را مرتفع نموده است.

  • سرعت خواندن اثر انگشت:

در انتخاب دستگاه­ حضور و غیاب با سنسور اثر انگشت می­بایست به برند سنسور اثر انگشت توجه ویژه داشت. سنسورهای ارزان قیمت و نامرغوب متعددی در بازار هستند که در برخی از دستگاه های حضور و غیاب استفاده شده و باعث شده این دستگاه­ها را با قیمت بسیار پایین به فروش برسانند؛ این دستگاه­ها پس از مدت کوتاهی دردسر­های زیادی برای شما ایجاد مینماید. یکی از بهترین برندهای تولید کننده اثر انگشت در دنیا که در ایران نیز نماینده انحصاری دارد کمپانی سوپریما (Suprema) کره جنوبی می­باشد که سنسورهای اثر انگشت بسیار دقیقی تولید می­کند.

  • قابلیت ذخیره­سازی بالا:

با توجه به اینکه دستگاه حضور و غیاب در یک شرکت معمولا چند سال مورد استفاده قرار می­گیرد، امکان ذخیره­سازی اثر انگشت به تعداد بالا یک ضرورت محسوب می­شود.

  • کار در شرایط ویژه:

یکی از ویژگی­هایی که شاید در بررسی­های اولیه کمتر مورد توجه قرار می­گیرد، امکان ذخیره اطلاعات در دستگاه در هنگام قطع ارتباط با کامپیوتر می­باشد.

  • تنوع در انتقال اطلاعات:

دستگاه­هایی در بازار وجود دارند که امکان انتقال اطلاعات خود را هم از طریق کابل شبکه و هم از طریق وصل نمودن حافظه فلش مهیا می­سازد.

ویژگی­های جانبی

  • خدمات پس از فروش:

دستگاه حضور و غیاب مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر ممکن است بعد از مدتی به مشکل بر خورده و نیاز به پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

  • تطابق­پذیری با نرم­افزارهای اداری و مالی:

با توجه به استفاده از اطلاعات اخذ شده توسط دستگاه حضور و غیاب در نرم افزار­های مالی و اداری شرکت، توصیه می­گردد از شرکت­هایی دستگاه حضور و غیاب خریداری کنید که برای این موضوع تدبیری اندیشیده باشند و برای این امر نرم­افزارهای خود را نیز داشته باشند.

  • بومی سازی و سفارشی سازی:

برخی از دستگاه­های حضور و غیاب ایرانی و تولید داخل به دلیل اینکه پشتیبانی فنی بومی دارند می­توانند در موارد خاص، پاسخ مناسبی برای نیازهای مشتریان مانند امکان تغییرات ظاهری، فرِم وِر، سخت­افزاری و … ارائه دهند.

جمع­بندی

در کنار تمام مواردی که بیان شد، به رزومه یک شرکت قبل از خرید حتما دقت بفرمایید. یک شرکت خوشنام و معتبر به شما حس اعتماد استفاده از کالای تولید داخلی را القا کرده و شما را در روال­های اداری کسب و کارتان کمک می­کند.

با توجه به توضیحات بیان شده، یکی از دستگاه­هایی که در بازار موجود است و می­توان بعنوان یک دستگاه کامل با ویژگی­های مثبت و متعدد نام برد دستگاه حضور و غیاب توسان متعلق به شرکت طرح و پردازش غدیر می­باشد که علاوه بر اخذ اثر انگشت (با سنسور سوپریما)، از انواع کارت­های بدون تماس نیز بهره برده و امکان انتقال اطلاعات از طریق کابل شبکه و حافظه فلش را نیز دارا است. این دستگاه از ظاهری زیبا و مطابق استانداردهای روز طراحی و ساخته شده و با توجه به خدمات پس از فروش و گارانتی ۱۸ ماهه خود، قیمت مناسبی را در بین دستگاه­های موجود در بازار دارد.

هم‌اکنون با شماره ۰۲۱۸۵۵۳۰ تماس گرفته تا از مشاوره رایگان www.ghadirco.net جهت انتخاب بهترین دستگاه مطلع شوید.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 1 =

0