تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان ۹۸-۹۹ جدید ترین نمونه ها

همانگونه که می دانیم تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  معتبر و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد.

توسعه ،ارتقا ظرفیت و توان کاری در سازمان مدرسه، نیازمند فراگیری مهارت های تازه و ایجاد و هماهنگی مدل های ذهنی جدید از جمله تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  است. این در حالی است که کارکردهای سنتی نظام تعلیم و تربیت تاکنون به شکل پیوسته و متمرکز ، به دنبال مفاهیمی نظیر: محفوظات ، انتقال و توسعه ی فرهنگ و دانش اطلاعات ، اجتماعی کردن ، تحکیم اخلاق فردی و اجتماعی ، تسهیل تربیت شهروندی و نظایر آن بوده است. امّا امروزه، علاوه بر لزوم تقویت برخی از این محورها، بازنگری و البته ردّ مقوله هایی چون: پرداختن صرف به محفوظات، کارکردهای نوینی برای آموزش و پرورش تعریف شده است.

انتظارات جدید از آموزش و پرورش

تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  ، تسهیل شرایط یادگیری مداوم و مادام العمر، توسعه ی مهارت های یادگیری، ارتقای مسئولیت پذیری ، خودآگاهی، تفکّر خلّاق و نقّاد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها لذا با این رویکرد، انتظارات جدیدی از آموزش و پرورش مطرح می گردد، از جمله: تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان   – افزایش دانش آموزان در فرآیند یاددهی – یادگیری، گسترش اختیار اولیا در حوزه ی آموزش و پرورش، افزایش تناسب آموزش ها با واقعیت های زندگی، برنامه های منعطف و پاسخگو به سلایق مختلف ، احترام بیشتر به مختصات بومی و منطقه ای و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از این رو بحث باز اندیشی اهداف که به طور مستمر موجب تغییر در ساختار ، برنامه ها، نقش ها و شیوه ها می گردد، ضروری به نظر می رسد. نظرسنجی ها، تدوین برنامه های دانش آموز محور،تعامل با خانواده ها و نهادهای پیرامونی ، تربیت انسان های پژوهش گر و بازنگری روش های تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از آموخته های دانش آموز، به شکل ویژه و همگام با تغییرات فزاینده کنونی مورد توجّه قرار می گیرد.

تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  در نظام آموزش و پرورش

نظام آموزش و پرورش (به عنوان یک مجموعه کل) از اجزا و عناصر درهم تنیده ای برخوردار است و برای ایجاد هر گونه تغییر و تحوّل در این نظام ، آگاهی از تاثیرات بعضاً متقابل و گسترده ی این اجزا با عناصر اساسی لازم است. یکی از این اجزا، تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  است و اعتبار بخشی بیش از پیش و تغییر در این نظام، امری حساس تلقی شود، چرا که تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر برای قضا و تصحیح، تصمیم درست و اقدام آگاهانه است. به عبارت دیگر تجربیات و خاطرات آموزشی پژوهشی معلمان  ، دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. در چنین رویکردی، یادگیرنده تبدیل به فردی فعال،ریسک پذیر و محقق می شود که به طور دائم از تدریس بهره می گیرد.

فرایند آموزش

در این فرآیند «توالی آموزش- ارزشیابی- آموزش» موجب می شود که شایستگی فرد رشد نموده و اعتماد به نفس او افزایش یابد و فراگیر به خوبی یاد بگیرد که چگونه آموخته ها را در وضعیت های دشوار و ناآشنا بکار گیرد. این امر، توان تصمیم گیری و تشخیص وضعیت را در فرد رشد می دهد و این هدف اساسی آموزش است. در چنین سیستمی ، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها در خدمت آموزش قرار گرفته و جزو لاینفک آن به شمار می رود و همواره در فرآیند آموزش جاری است.

https://moallemblog.com/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

62 − 56 =

0