برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه معاون پرورشی مقطع متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

نکته ای پیرامون برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش کاملترین و دقیقترین برنامه پرورشی موجود در فضای مجازی می باشد.

برنامه سالانه و كنترل مكمل ساير وظايف و كاركردهاي معاون پرورشی در مدرسه است برنامه سالانه فعاليتي است كه معاون پرورشی انجام مي‌دهد تا تشخيص دهد آيا عملكردهاي سازماندهي وي هدف‌هاي تعيين شده را به گونه‌اي موفقيت‌آميز محقق مي‌سازد يا خير. پس به طوركلي، برنامه سالانه معاون پرورشی، پژوهشي است كه در نهايت به كسب اطلاعات از وضع موجود و مقايسه آن با شكل مطلوب مي‌انجامد. چنانچه در مقايسه با وضع مطلوب، انحراف يا مشكلي مشاهده شود، با اعمال كنترل، مدرسه به وضع مطلوب باز مي‌گردد. چه بسا به علت عدم مشاهده انحراف، نيازي به كنترل و تصحيح عمليات نباشد. بنابراين، نظارت مقدم بر كنترل و به عبارتي مهم تر از آن است. مي‌توان گفت نظارت و كنترل در تنظیم برنامه سالانه معاون پرورشی دو بعد اساسي دارند: كنترل اطلاعات علمي، و كنترل مدرسه درس. اطلاعات علمي را مي‌توان با ارزشيابي انجام داد و آن را كنترل كرد و كنترل مدرسه از طريق شناخت مسائل رفتاري و انضباطي فراگيران ميسر مي‌شود.

مطالعات انجام شده در مورد روش‌هاي معاون پرورشی در كنترل مدرسه با روش‌هاي مواجه معاون پرورشی با شاگردان بي انضباط حاكي از اين امر است كه در مدرسه بيش از ۵۰۰ مشكل يا مورد رفتاري اتفاق مي‌افتد كه معاون پرورشی بايد از قبل آمادگي لازم را براي برخورد اصولي با آن‌ها دشته باشد.

عوامل بهبود وضعیت دانش آموزان با توجه به برنامه سالانه معاون پرورشی

ايجاد نظم و انضباط از مهم‌ترين عوامل مديريت كلاس است. نظم به صورت عمده ناي از ساماندهي و مديريت صحيح است. لازم است معاون پرورشی براي پيشگيري از بي انضباطي و شرايطي كه موجب اختلال در روند تدريس و امر يادگيري ميشود، از علل مختلف كج‌روي‌ها، اطلاعات نسبتاً جامعي را كسب كند و روز به روز در صدد شناخت و تعميق هر چه بيشتر اين آگاهي‌ها باشد. برخي صاحب‌نظران، مديريت مؤثر مدرسه را عامل مهمي در جلوگيري يا به حداقل رساندن مسائل و اختلالات رفتاري فراگيران مي‌دانند. بسياري از مشكلات عادي رفتار و يادگيري ممكن است در خود مدرسه درس ايجاد شوندو استمرار يابند. گرچه ممكن است ساختار مدرسه درس نامناسب باشد، اما علي‌رغم ساختار مدرسه، عوامل خارجي نظير ارزش‌ها و فرهنگ جامعه، مسائل و مشكلات خانوادگي، و فشار هم مدرسه اي ها به اختلالات رفتاري يا شكست تحصيلي كمك مي‌كنند و انگيزه پيشرفت را در فراگيران متزلزل مي‌سازند. مدرسه اي كه خوب مديريت شود، تأثيرات منفي بيروني را به حداقل مي‌رساند و رفتارهاي مناسب علمي و پيشرفت تحصيلي را تسريع مي‌نمايد.

هدايت و رهبري در برنامه سالانه معاون پرورشی

هدايت فعاليتي است كه معاون پرورشی براي برانگيختن، تشويق، و راهنمايي فراگيران انجام مي‌دهد تا آن‌ها از روي ميل هدف‌هاي يادگيري مورد توافق را محقق سازند. وقتي معاون پرورشی در نقش مدير مدرسه به كاركرد هدايت مي‌پردازد، در واقع مي‌كوشد در فراگيران ايجاد انگيزه كند و راهبرد مناسبي براي به ثمر رساندن اهداف انتخاب كند. معاون پرورشی رهبري است كه بايد وظيفه حساس و بسيار مهم ايجاد انگيزه و تشويق شاگردان را به كار گيرد. اكثر صاحب‌نظران بر امر خود هدايتي فراگيران تأكيد دارند و تصريح مي‌كنند رهبري در مديريت مدرسه عبارت است از باور توانايي‌هاي بالقوه افراد يك گروه، به طوري كه هر كس بتواند شخصاً در رفع نيازهاي خود اقدام نمايد.

بانک فایل پژوهشی معلمان با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال پایین ترین قیمت در رابطه با برنامه سالانه معاون پرورشی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. معاونین پرورشی می توانند با مراجعه به بانک فایل پژوهشی معلمان برنامه سالانه معاون پرورشی را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است  برنامه سالانه معاون پرورشی توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم تخصصی فرهنگیان در ارائه این برنامه سالانه معاون پرورشی ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر برنامه سالانه معاون پرورشی از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.

برای دانلود پس از خرید برنامه سالانه معاون پرورشی سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید.

http://yon.ir/89oXL

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 4 = 8

0